הלוואה מקרן פנסיה הראל

אחת מחברות הביטוח והחיסכון הגדולות בישראל היא חברת הראל. לכן כאשר אנו מדברים על הלוואה מקרן הפנסיה, קשה שלא לחשוב על הלוואה מקרן פנסיה של חברת הראל בתור דוגמה קלאסית לכך. מדובר בהלוואה בתנאים טובים יותר מאלו הניתנים בבנק, שהרי ההלוואה מגובה בכספי קרן הפנסיה הנמצאים בהראל. עם זאת, מדובר בהלוואה שעשויות להיות לה השלכות על הכיסוי הביטוחי שלכם ועל החיסכון הפנסיוני שלכם ביום הפרישה. להלן כל מה שאתם צריכים לדעת על הלוואה מקרן פנסיה הראל.
להגשת בקשה לקבלת הלוואה מלאו את הטופס:
הלוואה קרן פנסיה הראל
הלוואה קרן פנסיה הראל

המסלולים של הראל פנסיה

לאלו החוסכים לפנסיה באמצעות קרן פנסיה, הראל מציעה מגוון מסלולי חיסכון אפשריים לחוסכים; המסלולים משתנים בהתאם להעדפת העמית, בהתאם לגילו, ובהתאם למצבו האישי. להלן המסלולים השונים, והתשואה המצטברת בכל מסלול (נכון לאוקטובר 2023): 

הראל פנסיה – עוקב מדדים גמיש- תשואה של 3.36%.

הראל פנסיה – משולב סחיר- תשואה של 5.02%.

הראל פנסיה – מסלול זכאים קיימים לקצבה- תשואה של 2.6%.

הראל פנסיה – מסלול השקעה לגילאי 60 ומעלה- תשואה של 3.31%.

הראל פנסיה – מסלול השקעה לגילאי 50 עד 60- תשואה של 4.57%.

הראל פנסיה – מסלול השקעה לגילאי 50 ומטה- תשואה של 4.28%.

הראל פנסיה – קיימות- תשואה של 6.06%- (תשואה שלילית).

הראל פנסיה – גילעד כללי- תשואה של 4.93%.

הראל פנסיה – מסלול הלכה למקבלי קצבה קיימים- תשואה  של 0.47%.

הראל פנסיה – מנוף כללי- תשואה של 4.85%.

הראל פנסיה – מסלול בסיסי למקבלי קצבה קיימים- תשואה של 0.73%.

הראל פנסיה – מסלול בסיסי למקבלי קצבה – תשואה של 5.64%.

הראל פנסיה – שקלי טווח קצר- תשואה של 4.37%.

הראל פנסיה – אג"ח ללא מניות- תשואה של 1.32%.

הראל פנסיה- מסלול מחקה מדד S&P 500- תשואה של 20.71%.

הראל פנסיה – מניות- תשואה של 5.6%.

חשוב להדגיש כי אין במידע על תשואות שהושגו בעבר בחברת הראל, כדי להצביע על תשואות שעשויות לבוא בעתיד.

הלוואה לעמית בקרן פנסיה הראל

הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים בע"מ היא אחת מחברות הפנסיה הגדולות בישראל, וישראלים רבים מפקידים לשם את חסכונות הפנסיה שלהם, בין אם הם עצמאים ובין אם הם שכירים. החיסכון לפנסיה בהראל מאפשר לחוסכים ראש שקט, כאשר הם יודעים שהכסף שלהם לפנסיה שמור באחת החברות הגדולות והאמינות במשק הישראלי, וביום הפרישה, יוכלו ליהנות מקצבה חודשית בהתאם לחיסכון שלהם.

למרות החשיבות הרבה של חיסכון לפנסיה, לעיתים קורה שהחיים מזמנים לנו אתגרים לא פשוטים. אנשים רבים נקלעים למצב שבו הם זקוקים למימון עבור הוצאה גדולה, כגון מיחזור להלוואות שלא תוכננו היטב, תשלום על הליך רפואי, הזרמת כסף לעסק כדי למנוע את קריסתו, תשלום לעורכי דין עקב הליך משפטי ועוד. במצב כזה, אחת הדרכים הטובות לקבל הלוואה, היא הלוואה לעמית בקרן פנסיה הראל. 

האפשרויות לקבלת הלוואה מקרן פנסיה הראל

ישנן כמה וריאציות אפשריות לקבלת הלוואה מקרן פנסיה בהראל.

  • אם אתם מנהלים חיסכון פנסיוני בהראל- אם אתם מנהלים חיסכון פנסיוני בהראל, אתם יכולים לקבל את ההלוואה ישירות מחברת הראל. גובה ההלוואה צריך להיות עשרים אלף שקלים לכל הפחות, וכן עד ל-30% מכספי התגמולים שצברתם (כלומר, לא כולל הרכיב של כספים שהופרשו על ידי המעסיק, הנחשבים נזילים יותר). אפשרות נוספת היא לקבל הלוואה מחברת הלוואות אחרת, וזאת כנגד קרן הפנסיה שאתם מנהלים בהראל. במקרה הזה, תינתן למלווה הרשאה למשוך את כספי הפנסיה שלכם מהראל במקרה של כשל בפירעון ההלוואה.
  • אם אתם לא מנהלים חיסכון פנסיוני בהראל- אם אתם מעדיפים לקחת את ההלוואה שלכם מחברת הראל, אך אתם לא מנהלים בה את החיסכון הפנסיוני שלכם, ניתן לנייד את כספי הפנסיה שלכם לחברת הראל. חשוב לדעת שלניוד של כספי הפנסיה עשוי להיות השלכות על הכיסוי הביטוחי שלכם במקרה של אירוע ביטוחי, וכן השלכות נוספות.

מה חשוב לדעת לפני לקיחת הלוואה מקרן פנסיה הראל

בטרם תקחו הלוואה על חשבון קרן הפנסיה בחברת הראל, חשוב לדעת שבמקרה שלא תעמדו בתשלומי ההלוואה, יחולטו כספי הפנסיה שלכם לטובת פירעון ההלוואה. במקרה כזה, תהיו גם עשויים לחוב במס בגין פירעון מוקדם של כספי הפנסיה (בהתאם לגיל שלכם). כמו כן, משיכה מוקדמת של כספי הפנסיה פוגעת בחיסכון הפנסיוני שלכם, הצובר ריבית דריבית ככל שהכסף "עובד" בתקופת החיסכון הפנסיוני. כמו כן, בזמן תקופת ההלוואה (בין שנה לשבע שנים), לא תוכלו לנייד את קרן הפנסיה שלכם מהראל לחברה אחרת, שהרי הכספים האלו ישמשו כבטוחה להחזר ההלוואה. בנוסף, אם הנכם מניידים את כספי הפנסיה שלכם לחברת הראל (או לכל חברה אחרת לצורך העניין), תיכנסו לתקופת אכשרה בה משתנה הכיסוי הביטוחי שלכם, וכן עשויות להיות לכך השלכות נוספות בהיבט של כיסוי ביטוחי. לאור זאת ולאור היבטים נוספים, מומלץ לבצע לקיחת הלוואה מקרן פנסיה הראל, רק לאחר היוועצות עם מומחים הפנסיוניים של מיס פנסיה או יועץ פנסיוני אחר, בטרם תקחו הלוואה על חשבון קרן הפנסיה בהראל.

על המחבר:
להגשת בקשה לקבלת הלוואה מלאו את הטופס:
חזרה לנושא שעניין אותכם:

להגשת בקשה לקבלת הלוואה מלאו את הטופס: